Tuesday, June 14, 2011

korupsi.muka 1

  Satu bilik usang dipenuhi  artikel artikel akhbar,.. ada peta malaya tergantung di dinding. Benang -benang merah berselirat di atas peta malaya yang penuh dengan gambar tokoh terkemuka.Bilik berbau pengap itu di huni empat lelaki , seorang bertubuh tinggi sasa, mukanya bengis,..matanya bagai manusia tidak pernah kenal apa itu keamanan.Tangannya penuh tattoo. "where is my payment?",.. dia bercakap dalam bahasa inggeris berdialek rusia. ,telefonnya digenggam keras."I want my money,now!"..makin keras suaranya,"ostanovitʹ yego Boris", (" sudah berhenti ,Boris"). Sampuk seorang lelaki bertubuh kecil tetapi tegap ,.. dia sedang sibuk memerhati live-feed rakaman video sekuriti bank.  "Vy ne poluchaeshʹ " (kau takkan dapat apa apa),.. "My zhdem Olʹga" (kita tunggu Olga) ,...


Sementara itu ,di Menara Citibank di jalan Ampang seorang wanita kulit putih berjalan masuk ke dalam pejabat,.. di tangannya tergenggam kemas sebatang pen.Perlahan gerak langkahnya ,.berjalan menuju ke kaunter  pertanyaan.. dia memakai pakaian formal dengan menggayakan sepasang kacak mata hitam pelengkap gaya gadis ayu kelahiran kota Ufa ini.Sesekali dia mengerling nakal ke arah pengawal yang sedari tadi terpukau akan kecantikannya."Excuse me,i have an appointment with Mr.Razak,can i meet him in his office?",..kemas sebutannya ,tidak seperti Boris gadis ini bijak meniru loghat orang inggeris."Excuse ma'am may i know your name please"?, tanya pegawai di kaunter ." Jennifer Atkins",.. jawabnya ,..sesekali dia melihat ke arah jam tangannya.Please follow me ma'am i lead you to his office,gadis Rusia ini berjalan ke arah lif bersama sama dengan pegawai .


"Olga!,it can't be,.. i killed you in bank Kamchatka", bagai ternampak hantu Razak.Di hadapannya perempuan yang dulu pernah di'bunuhnya' .Razak gelisah,bingung,takut denga apa yang di hadapinya.Olga yang sedari tadi kaku di hadapan Razak,mengenggam pen dan mengilas tangan Razak,lelaki itu cuba melawan....tetapi gadis itu nyata lebih pantas.Mata pena ,..punya jarum halus tak kelihatan menusuk leher Razak,..lelaki itu tidak seperkasa dan sepantas seperti dulu.Pandangannya kabur ,badannya panas,...terus dia rebah ke lantai
"Blagodaryu vas, .. ya izvinyayusʹ Razak" (terima kasih,.. maaf Razak). Olga meninggalkan Razak yang sudah terbujur kaku di lantai,di pintu pejabat mayat pegawai kaunter kejur ,ada kesan lebam di lehernya.Olga mengambil pas sekuriti pegawai tersebut,dia menghubungi rakannya Antonov, lelaki yang mengawasinya sedari mula dia melangkah masuk ke premis tersebut.
"Razak mertv",(Razak dah mati".)  katanya perlahan.
Dengan pantas dia meninggalkan dua mayat malang itu, Olga terus berlari ke tingkap ,.. di dalam genggamannya ada bebuli.Bebuli di lontar kerass ke arah tingkap.Dam!! bebuli meletup , tingkap pecah.
Di bawah menara orang ramai terkejut melihat asap keluar dari menara,......tambah hairan mereka melihat orang berpayung terjun keluar dari tingkap yang pecah itu.








{tamat page 1-korupsi}

No comments:

Post a Comment