Saturday, July 31, 2010

dalam keheningan pagi 1 syawal

masih segar dalam ingatan aku...pagi 1 syawal , aku baru balik dari rumah nenek aku,kepala aku masih berat ..iyalah ting tong ting tong tak tido satu malam.Syoknye rayalah katakan.Aku balik dengan muke comot belum mandi, mak aku pun terus suruh aku pergi buang sampah.

Aku pon berjalan ke arah sink ...... dalam sink tu ade bekas sampah .dengan satu plastik kat atas bakul tu,.. tanpa fikir panjang aku pun ambillah plastik ngan sebakul sampah tu ,terus pegi buang kat belakang.
Lepas tu aku dengan selambernya jalan masuk dalam rumah.
Sampai je aku kat dapur ...terus disapa dengan pertanyaan dari my father (ayat pinjam dari novel"cinta pantai la paz" )
DAD-"mana ayam yang mak kau nak buat rendang? abah letak kat singki tadi."
setelah menyedari yang aku dah ter..buang ayam rendang edisi 1 syawal,aku pon berlari mengalahkan sprinter legenda malaysia watson nyambek.bukan dengan spike dikakiku tapi slipar jepun cap "korakoh".
Kucing2 rumah aku .. Koko si kucing hitam bersama sama konco konconya dan Jon si mafia ayam dah buat treaty nak bagi2 ayam tu.Sebelum daging itu di defect oleh haiwan2 tersebut aku terus sambar plastik yang pada aku ketika itu lebih berharga dari sekilo blood diamond sierra leone.
Misi menyelamat aku berjaya.Nasib baik kalau x aku kena cari kedai yang jual ayam di pagi satu syawal.-Aku masih ketawa bila teringat peristiwa ini - :D ,
Selamat berpuasa kepada semua pembaca muslim.

No comments:

Post a Comment