Tuesday, July 31, 2012

KURATA ! : impian para peminat mecha

Semua otaku , peminat gundam, Neon Genesis Evangelion .Macross ,Voltron dan Power Rangers mesti tak senang duduk tengok menatang ni .Di ilhamkan oleh pereka dan artis Jepun Kogoro Kurata ,Suidobashi Heavy Industr sebuah syarikat Jepun dengan visi yang satu hari nanti manusia boleh pandu robot macam dalam cerita anime telah membina sebuah mecha  setinggi 4 meter!. Robot ini di lengkapi dua lengan bersenjata dan kaki, ia mampu bergerak dengan roda di kakinya pada kelajuan 10km/j .(Janga harap nak tengok tenterak jepun bina satu) .Ia di  lengkapi dengan 2 meriam Gattling , robot ini boleh di pandu dari kokpit di dadanya atau menggunakan kawalan jauh  melalui Iphone.Pada kokpitnya ada 2 set joystick, sistem kinect XBOX dan skrin LCD. mengapa perlu sistem kinect? .Sensor kinect membenarkan robot ini mengetahui mimik muka jurupandunya , senyum dan.............. 2 meriam Gattling itu mula menembak!.



Usah risau persenjataannya cumalah olok olok ,peluru yang di gunakan adalah botol botol plastik. Harganya , (ini pastinya mengecewakan anda semua di luar sana USD 1.35 juta, menabunglah dari sekarang ,hahaha. Kumpul duit raya banyak banyak .


Kuratas in the low-slung position
Oh ya , ada ura ura yang kerajaan jepun ingin membina sebuah robot Gundam lengkap bersenjata , pada skala 1:1 ! Lagi berita di sini.



No comments:

Post a Comment