Sunday, July 10, 2011

poco poco kan senaman

Kerajaan Rakyat - PUTRAJAYA: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berpendapat tarian poco-poco hanyalah sejenis tarian berbentuk senaman serta tidak perlu diharamkan di seluruh negara.
“Dari satu tempat ke satu tempat tarian poco-poco ini berbeza. Lagu pun tidak sama. Jadi besar kemungkinan ditimbulkan di Perak kerana di Perak tidak sama dengan tempat lain.
“Tapi di tempat-tempat lain yang saya sendiri perhatikan ia berbentuk lebih kepada senaman yang mana kalau nak buat aerobik itu pada orang tua mungkin agak agresif.Jadi poco-poco ini digunakan sebagai wadah untuk orang bersenam, itu yang saya lihatlah,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak untuk mengharamkan tarian itu seperti yang diumumkan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria baru-baru ini.
Harusanasini ni betullah nyusahkan i... kan i dah kena keluarkan kenyataan.... tidak perlu diharamkan di seluruh negara... kat tempat lain nak haramkan tu depa punya hal.... kat Putrajaya tak haram.... i pun gelek poco jugak.... tu sebab body i maintain je.... 
nais,lawa kening
Quote of the Day - A woman whose smile is open and whose expression is glad has a kind of beauty no matter what she wears.

No comments:

Post a Comment