Saturday, March 5, 2011

kapel vs dah kawen

Newly Married Malay Couple - Kangar, Perlis vs 
sorry folks ......lame sangat tak update blog aku ni.....disebabkan aku yang ter.....lalu bizi(aku raselah,padahal wasting time sebelum study untuk test) .Alright mateys! terus ke topic malas aku nak play words stail abang 'obefiend' haih aku bukan dia bakpe mnak plagiat stail orang ,.
so topic kita seperti yang tertera di atas sinun,

pro dan kontra nya banyak
-cube korang imaginasikan
MAK -"abang kau mane?"
ADIK-"abang gi hospital,..akak ipar nak bersalin "

MAK- " haa?! .akak dah nak bersalin!!!

MAK -"abang kau mane?"
ADIK-"gi hospital awek nak bersalin"
MAK- diam tak terkata 

MAK -"abang kau mane?"
ADIK-keluar ..balik ,bini dia call ada problem"
MAK- oh

MAK -"abang kau mane?"
ADIK-"keluar  jumpe awek dia ,katenye ade problem "
MAK- " sikit2 awek, mak dia ni yang jaga dari kecik nak campak mana?."..mak terus berleter ,laser baik punya.

PAKCIK A-"anak sape tu?"
PAKCIK  B-"itu kan anaknya si abas dengan bininya ,ala 3 bulan lepas baru kahwin.. ko x datang la tu walimah rumah si abas "

PAKCIK A-"anak sape tu?"
PAKCIK  B-"anak si abas ..dating ,.. ini kalau anak aku ..dah ku lesing ,..geram pulak aku tengok pegang2 macam tu."

Aku ni x nak la ceriata pro and cons of the topic secara formal ,..ade ayat quran dan hadis la bagai,..sebab topic ni sering sahaja diperkatakan  tak kiralah di alam siber mahupun di alam maya.Jadi aku gunakan pendekatan yang sedikit santai untuk tatapan pembaca semua ..aish skema la pulak.


Korang mesti boleh tangkap gist of the topic straight away :
- couple ni boleh mendatangkan fitnah ,
-couple ni merupakan salah satu jalan kemaksiatan,
-merupakan lorong mudah ke arah perzinaan yang keji
-tidak ada manfaat yang besar ke atas pelakunya..kalau difikirkan pastinya lebih senang pelaku aktiviti couple ini melakukan dosa daripada menjalankan aktiviti yang mendatang kan pahala,
   -iyela pegang..sikit,.....cuit sikit,      kan haram tu abang kakak oi,mungkin korang x setuju fasal ni pasu try rebut topic ini dengan "couple memebantu aku score sebab awek ku membantu dalam pembelajaran"


kahwin ni pulak
-merupakan satu pintu rezeki allah nak bagi
-jalan menghindari fitnah
-kan secara logik akalnya orang memang akan respect a married couple lebih dari unmarried apatah lagi kita yang hidup dalam negara islam.kita bukannye macam omputih belum kahwin bleh ade anak.
..banyak la manfaatnye korang bleh google sendiri
haa

p/s- aku belum rasa nak kahwin,so korang jangan komen bukan2  ,ni sekadar nasihat aku kat member2 yang couple tu,jangan belum sarung cincin kahwin korang dah buang baby dalam drain..nauzubillah






No comments:

Post a Comment