Thursday, October 28, 2010

reviu medal of honor


setelah menghabiskan masa 5 hari (secara tidak berturut2 ,setengah jam je aku main tiap hari) ,aku berjaya menghabiskan game medal of honor , baru download terus main.Dan ini reviunya

Medal of Honor diangkat sebagai satu entri istmewa dari developer Electronic Arts dan hasil pemikiran kreatif steven spielberg, genre fps yang diorang keluarkan ni banyak dipengaruhi war movie macam saving private ryan ,enemy at the gates ,ala movie WW2 la nak pendekkan cerita.

Bermula dengan pihak allied dalam edisi edisi sebelum ini,EA games memutuskan untuk mencipta kelainan,dengan kerjasama bersama pasukan elit rahsia A.S dengan nama panggilan "tier 1" mereka telah develop storyline medal of honor berlatar belakangkan afghanistan .Jadi takj perlulah aku cerita siapa hero siapa musuh ,mestilah mujahideen musuh a.s hero kan ,.macam movie a.s jugakla.

O.K cukup pasal storyline ,dengan watak u.s marine,s.e.al dan ranger korang akan merasai rase perang di afghan dari kacamata askar a.s.
untuk jalan cerita aku bagi 6/10,yela kalau game a.s mesti diorang hero diorang je la betul diorang jela sengsara kat medan perang tu,orang afghanistan tu macam mane pulak?
dan gamenye pendek sangat bagi aku
a.i 5/10, kacang nak mampus berapa kali ntah head shot aku tak ingat,ade sistem buddy boost .sesuatu yang baru
grafik 6/10-diorang kena kerja lebih keras untuk environment lebih detail,kalau korang nak tau game ni ade dua graphic engine ,satu frostbite satu unreal,salah satu untuk gameplay dan salah satu untuk multiplayer
susah nak bezakan antara dua ,bagi aku game perang tak payah jadi eye candy, cut scene agak bosan could have been better,
"that will do " aku rase sesuai nak sum up effort e.a games,cmonlah we want quality .mungkin diorang rush mase nak develop.

secara keseluruhannya satu pembaharuan yang bagus ..aku masih menunggu hasil kerja E.A yang baru pastinya menarik.untuk korang yang mahukan cabaran..main online multiplayerla,manusia sentiasa lebih bijak dari komputer, sekian.

No comments:

Post a Comment